How does photography influence digital marketing?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
fotografia in marketingul digital

     Visual communication has grown more and more in recent years, with marketing also adopting modern methods that rely largely on image, rather than text. The newspaper is no longer as it was in the 1990s, that piece of paper that was the morning pleasure of many people. Our world has now passed into the digital age, where everything is more visible, more colorful, more attractive. What can we say about photo content? Read all the reasons why photo content is important, if not vital, in digital marketing:

  

                   1.       Draw attention.

     Când vine vorba despre internet, produse, reclame, foarte puține lucruri se mai pot numi “noi”. Deși oamenii își petrec o foarte mare parte din zi navigând pe internet, este destul de greu să te faci văzut și să aduci ceva nou, interesant pentru ei. Nu degeaba este acea vorbă “O fotografie face cât o mie de cuvinte”. În marketing se poate spune că se aplică 100%. Ține minte data viitoare când dorești să ajungi la audiența ta că elementele vizuale sporesc interesul pentru respectiva postare cu 80%.

 

                   2.       Fast processing.

     Creierul uman reține până la un anumit număr de informații. De aceea, dacă vrei ca urmăritorii tăi, potențiali clienți sau chiar clienți să te țină minte, cel mai bine este să optezi pentru conținut vizual în detrimentul conținutului de tip text. Te poți juca cu o imagine astfel încât să știi că râmâne întipărită pe retina oricărei persoană care o vede.

 

                  3.       Helps non-verbal communication

     Captured in a digital age, we have come to spend a great deal of time communicating non-verbally. The marketing world is also witnessing this transformation. Everything is written, printed or behind the small screens, in the form of a monologue, not dialogue. An image outlines this communication, helps and improves its understanding.

 

                  4.       It can go viral.

     I think we all agree that the internet is the fastest thing of the century. Therefore, certain posts can go viral without even making an effort to do so. You do not know when you will have a brilliant idea that will put social media on the net, and your photography will truly go viral. Another reason why you should consider using photo content.

 

                  5.       Improves understanding.

     Photo content is perceived differently by the human brain. A simple combination of colors or a particular font can cause us to think involuntarily about a brand. You can do this exercise right now and you will realize how an image has a 70% greater impact on your marketing success.

 

                  6.       Influen 6. Influence emotions.

     De multe ori, cumpărătorii se lasă influențați de o emoție atunci când se decid asupra unui produs sau serviciu. De aceea, emoțiile rezprezintă un factor important în crearea strategiilor de marketing. Imaginile pot avea un mare impact emoțional și de multe ori ne influențează fără ca măcar să ne dăm seama de acest lucru. Este important să alegi cu grijă imaginile pe care le folosești, pentru că ele vor fi modul în care vei fi perceput de către urmăritori.

 

                   7.       It influences actions.

     A good and appropriate image in context has the power to arouse interest and make the target person act exactly as you want. Of course, next to a good and interesting title, the image may be the reason why your readers will interact with that call-to-action you slipped into your post.

 

                   8.       Increase engagement.

     A photo is much easier to use than text. Facebook campaigns generate up to 65% more engagement when accompanied by images than when they are not.

 

                  9.       It creates a favorable perception.

     People tend to judge, sometimes even involuntarily, at the subconscious level. It is in human nature to give his opinion as he would say. A good picture and integrated context mostly to boost confidence and credibility of the information provided. Remember, it is very important to use photo content, but it is even more important that it matches and resonates with the audience. An incorrect image can affect more than the total lack of a photo.

 

In conclusion, be confident in the power of photo content and when you are ready to develop a new campaign, we are here to help. Just tell us what you need! Of course do not forget that the success of a photo also depends on its quality! Click for details

 

Tudor Maria

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!

en_USEnglish
ro_RORomanian en_USEnglish

UN ULTIM PAS

Introdu email-ul pentru a putea descărca ghidul care te va ajuta să realizezi fotografii de produs de calitate!

* By completing the form above you agree to the site terms and conditions .

un moment

înainte de a ieși îți oferim un mic ghid care te va ajuta în crearea fotografiilor de produs.

* By completing the form above you agree to the site terms and conditions .

small_c_popup.png

Vino la o cafea

Set a meeting

* By completing the form above you agree to the site terms and conditions .