Packaging: necesitate sau oportunitate ?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

De ce este benefic sa investești într-un design de ambalaj (packaging) pentru produsul tău?

Cum am susținut și în cazul fotografiilor de produs, sau în cazul materialelor video, emoțiile sunt cele ce dictează deciziile clienților. Ambalajul produsului (packaging-ul)  poate fi privit strict ca un element ce prezintă anumite informații (necesitate) sau ca o oportunitate de a genera o emoție, benefică relației dintre client și produs.

Întrebarea firească sună cam așa: cum aș putea eu să generez o emoție prin intermediul unui ambalaj ?

Ei bine, începutul răspunsului poate suna puțin clișeic, dar în primul rând această metodă de comunicare e influențată decisiv de natura produsului dar și de valorile brand-ului tău. În funcție de aceste două variabile, poți decide, ce fel de emoție îți dorești să generezi în mințile clienților tăi în momentul în care interacționează cu produsul tău, dar și în momentul când interacționează cu imaginea sa în online.

Prima interacțiune cu produsul

Am susținut mai sus faptul că um ambalaj este de fapt un alt canal de comunicare cu clienții, și încă unul ce te reprezintă puternic, fie că o face dintr-un magazin online, dintr-un magazin offline, sau după ce a fost achiziționat împreună cu produsul evident. Pentru fiecare context, în care produsul se poate afla, design-ul ambalajului poate fi gândit astfel încât să comunice, ceea ce brand-ul tău își dorește să transmită.

Indiferent de domeniul din care face parte produsul tău, e inevitabil să nu existe concurenți. Acum intervine întrebarea:

Cum diferențiezi produsul de concurență?

Product photo

 

În 2016 Shorr Packaging a efectuat un sondaj în e-commerce, iar 44% dintre cei intervievați au declarant că vor cumpăra din nou de la un anumit magazin din online, de la care au mai cumpărat. De asemenea, cei care au primit ambalaje greu de desfăcut, sau neintuitive au reprezentat un dealbreaker pentru magazine.

Ambalarea eficientă reprezintă una dintre modalitățile prin care poți ieși în evidență. Prima impresia pe care și-o va creea un client despre produsul tău va fi în momentul în care îl primește și va avea parte de prima experiență cu el și cu amabalajul.

Identitatea mărcii pe care o reprezintă produsul tău se intersectează cu consumatorii pe 2 fronturi:

  • Impresia clară despre companie și produs pe care un client nou și-o crează
  • Amintirea consumatorilor despre marcă și produsele oferite

Ambalajul este unul dintre instrumentele cheie în definirea și partajarea identității mărcii.

Ambalajul tău afișează clar Logo-ul? Folosește culorile, fonturile și tema brandului tău? Dacă nu, e timpul pentru un design nou.

Ce ar trebui să conțină noul tău design de ambalaj (packaging)?

În primul rând trebuie să conțină toate informațiile pe care un cosumator/utilizator ar vrea să le afle.

packaging illustration

Uite o serie de întrebări la care ar trebui să ai un răspuns:

  • Cine a proiectat acest produs?
  • Pentru cine este produsul?
  • Pentru ce este utilizat acest produs?
  • Unde pot afla mai multe despre producător și despre produs?

De asemenea, în funcție de natura produsului pe care îl comercializezi, pot fi inserate pe ambalaj și alte informații cu privire la utilizare, asamblare, întreținere, etc.

Design vs. practicalitate

Până acum am discutat despre aspecte ce se concetrează în jurul marketingului însă, cu toate aceastea, designul ambalajului trebuie să fie practic și funcțional.

Ambalajul trebuie să ofere 3 funcții principale:

  • Protecție împotriva factorilor externi, dar și protecție pentru mediu – utilizează materiale reciclate/reciclabile.
  • Depozitare: asigură-te că depozitarea produselor în depozit nu va fi un chin și că utilizează într-un mod inteligent spațiul disponibil atunci când sunt grupate mai multe la un loc.
  • Transport: Asigură-te că produsul este ușor de tranportat și că va fi protejat de eventuale șocuri.

Atenția la detalii

Conform sondajului Paper and Packaging Board, ambalajele din carton sau hârtie sunt considerate de 64% dintre consumatori ca ambalaje premium. De asemenea, i-ar influența să cumpere mai des acel produs.

Conform Yorksaw culorile îndrăznețe și strălucitoare vor fi tendința anului 2020. Este modul prin care brandurile vor ieși în evidență în acest an. Fără anumite elemente ce vor ieși în evidență, unele branduri vor rămâne în umbră.

Nu uitați de culorile folosite și ceea ce vor ele să transmită. Luați în considerare psihologia culorilor și nu uitați că fiecare culoare o completează pe alta. De exemplu, dacă culoarea brandului este portocaliu, conform Apartment Therapy, trebuie să o asociați cu albastru. Dacă este roșu, mergeți cu verde. Și așa mai departe.

Oportunitate

Packagingul nu este doar despre culori, logo și informații. Există multe elemente care trebuie luate în considerare pentru a realiza un amabalaj special pentru clienți. Ambalarea poate părea complicată, dar, în final, trebuie să ne amintim că e vorba despre ce vrem să transmită brandul și despre prima impresie pe care și-o crează un client. De asemnea, este un element foarte important de marketing.

Dacă ești în căutarea unui nou design de ambalaj sau acum începi procesul de ambalare a noului tău produs, F1Digital este la un click distanță pentru un demo. F1Digital te poate ajuta cu integrarea brandului pe noul tău ambalaj sau cu un look fresh pentru designul produsul tău (packaging).

Alexandru Tucan

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!

ro_RORomanian
en_USEnglish ro_RORomanian

UN ULTIM PAS

Introdu email-ul pentru a putea descărca ghidul care te va ajuta să realizezi fotografii de produs de calitate!

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.

small_c_popup.png

Vino la o cafea

Stabilește o întâlnire

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.