Inițiativa Google News, dedicată publicațiilor media, primește un nou update

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Credite imagine: David Paul Morris/Bloomberg / Getty Images

Google introduce noi instrumente dedicate publicațiilor media, instrumente ce vor încearca să înțeleagă publicul online și modul în care acesta se poate încadra în activitatea comercială recurentă a publicațiilor.

 

Aceste eforturi fac parte dintr-o mai largă inițiativă numită Google News, introdusă în 2018 ca o modalitate prin care gigantul american caută să finanțează jurnalismul de calitate găsind în același timp alte modalități de susținere a industriei. De atunci, Google a introdus două produse dedicate jurnalismului, ce au la bază platforma Google Analytics:


          News Consumer Insights, conceput pentru a ajuta editorii să își crească audiența și să devină mai profitabili,
          Realtime Content Insights, care se presupune că ajută publicațiile media să identifice în timp real subiectele aflate în trend.


„Ni s-a comunicat în mod repetat faptul că partenerii noștri jurnaliști au fost compleșiți de volumul de date”, a spus Amy Adams Harding, Director of Analytics and revenue optimization for news and publishing la Google. „Au avut dificultăți în a extrage insight-uri practice din tsunami-ul datelor.”

 

Ea a adăugat că a fost „important” pentru echipa ei ca aceste produse să fie gratuite și „accesibile tuturor celor care folosesc Google Analytics”.

 

Săptămâna aceasta, Google introduce versiunea 2.0 pentru News Consumers Insights și pentru Realtime Content Insights adăugând în același timp o nouă caracteristică numită News Tagging Guide.

Google Analytics GIF

NCI Google
Credite imagine: Google


Se presupune că NTG va facilita colectarea datelor de care au nevoie editorii. Acestea se împart în trei mari categorii: video analytics, engagementul utilizatorilor și veniturile cititorilor. Editorii vor putea selecta categoria și tipurile de date specifice pe care doresc să le urmărească, iar apoi Google le va oferi un cod JavaScript pe care îl pot copia și insera în website-ul lor pentru a începe să introducă aceste date în Google Analytics.

Între timp, produsul News Consumer Insights include acum recomandări personalizate pentru editori. De exemplu, ar putea să sublinieze o scădere a ratei de abonare la newsletter-ul unei categorii și ar putea sugera diferite modalități de îmbunătățire a ratei de abonare. Harding a menționat că NCI furniza recomandări și în trecut, însă pentru a le găsi, editorii erau nevoiți să se întoarcă în permanență la “panoul de comandă”, în loc să aibă la îndemână cele mai relevante recomandări scoase în evidență, în timp ce analizează un set de date.

Și Realtime Content Insights au fost actualizat pentru a include date similare despre conținutul video, precum și date despre performanța anterioară, astfel încât editorii să poată vedea ce povești au avut cele mai bune rezultate într-o anumită perioadă de timp. RCI nu se concentrează pur și simplu pe vizualizări pe pagini, ci urmărește, de asemenea, lucruri precum distribuirile în social media și engagamentul, identificând poveștile care se descurcă mai bine cu cititorii ocazionali versus cititorii fideli (care au mai mult de o vizită pe lună în website) versus cititorii loiali brandului (care vizitează websiteul de cel puțin 15 ori pe lună).

„Nu spunem că una este mai bună decât cealaltă”, a declarat Anntao Diaz, Head of News Consumer Insights, Realtime Content Insights and Google Surveys for Publishers la Google. În schimb, el a sugerat că diferite articole pot atrage cititori diferiți în scopuri diferite, fie că audiența generală crește sau se construiește o relație cu un public fidel care ar putea plăti pentru abonamente.

Google a testat deja aceste caracteristici cu editorii selectați, inclusiv Time și publicația locală Lee Enterprises.

„Pe măsură ce audiența Lee Enterprises continuă să crească simultan cu comunitatea publicației,  parteneriatul nostru cu Google News Initiative, ne oferă o perspectivă excelentă și valori de referință ale industriei, pentru a ne măsura eficient performanțele.”, a declarat Kyle Rickhoff, Director of Analytics la Lee Enterprises, într-un comunicat. „Noua versiune News Consumer Insights, bazată pe News Tagging Guide, îmbunătățește înțelegerea angajamentului cititorilor și ne ajută să acordăm prioritate oportunităților de afaceri pentru conținut video, engagement și conversii în abonamente.”

 

Sursă articol: https://techcrunch.com/2020/06/24/google-updates-its-analytics-tools-for-newsrooms/

Iulian Oprescu

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!

ro_RORomanian
en_USEnglish ro_RORomanian

UN ULTIM PAS

Introdu email-ul pentru a putea descărca ghidul care te va ajuta să realizezi fotografii de produs de calitate!

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.

small_c_popup.png

Vino la o cafea

Stabilește o întâlnire

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.