Fotografia de produs: cât de mult contează și de ce?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

 

În mod evident, magazinele online sunt dependente de fotografia de produs, deoarece în mare parte vânzările nu mai sunt influențate de aceleași principii ca și în „era offline, elementul “perturbator” astăzi fiind reprezentat de accesul la informație, clasic denumit internet, ce facilitează efectuarea unor analize comparative raționale, bine documentate, în termen de doar câteva minute. În traducere liberă, produsele în realitate, trebuie în continuare să funcționeze și să arate bine ca și acum 15 ani, însă în procesul de vânzare online, într-o piață competitivă, percepția pe care clienții o au față de un anume produs, are o influență puternică asupra cifrelor de vânzări. Cum putem influența noi percepția ? În primul și în primul rând, prin prezentarea vizuală.

De ce avem nevoie de fotografii de produs profesioniste?


Explicația științifică urmează un principiu simplu, după care creierul uman funcționează. O bună parte a deciziilor pe care le luăm zilnic, se bazează pe următorul proces: informația din exterior merge într-o primă fază către creierul limbic (software dezvoltat acum multe mii de ani responsabil cu emoțiile) ce poate emite o anumită emoție în raport cu informația primită, iar acea emoție merge mai departe către neocortex (software de generație noua pe care îl updatăm destul de des, responsabil cu raționalizarea), ce analizează rațional informația însă în direcția dată de creierul limbic.

În cazul în care emoția generată de creierul limbic e una puternică, neocortextul poate doar să execute decizia dictată de “ăl bătrân” încercând de-o potrivă să o justifice cu argumente raționale. În cazul în care emoția are o intensitate medie, neocortextul își susține argumentele raționale în fața emoțiilor bunicului iar rezultatul este undeva între. Dacă emoția nu există, argumentele raționale vor sta la baza deciziei. Care e scopul unei fotografii de produs profesioniste ? Să genereze o emoție în creierul limbic prin stimuli vizuali, astfel încât argumentele raționale să justificie decizia achiziției acelui produs. Simplu, nu ?

Pentru retailerii din e-commerce, fotografia de produs înlocuiește “al 6-lea” simț, pe care se bazează de cele mai multe ori vânzătorii atunci când încearcă să vândă un produs câștigându-i încrederea clientului.  Fotografiile de produs la calitate înaltă, în contexte relevante, cresc probabilitatea ca potențialii cumpărători să dea click pe “adaugă în coș” și să cumpere. Următoarea întrebare ar fi: cum reușesc aceste fotografii de produs să genereze emoții ?

Fiecare magazin ar trebui să-și prezinte produsul până la cel mai mic amănunt, pentru potențialii clienți. În timp ce fiecare vânzător își cunoaște “marfa” până la cel mai mic detaliu, cumpărătorul s-ar putea să nu cunoască foarte multe informații. De cele mai multe ori persoanele care vor să achiziționeze un produs online știu cum să caute informații despre produsul respectiv, pe internet și de cele mai multe ori își vor lua o decizie in funcție de review-uri, postări online sau bloggeri care vorbesc despre respectivul produs, dacă altceva nu generează emoția creierului limbic. Într-un scenariu în care același produs este pe două site-uri diferite, cu aceeași descriere și acelaș preț, conversia se va face pe site-ul cu cele mai atrăgătoare fotografii.

 

Cum poți maximiza potentialul fotografiilor de produs pentru magazinul tău online ?


1. Nu subestima valoarea pe care o aduce o poză simplă. Vrem ca lucrurile să fie cât mai simple, mai elegante. Fotografierea cât mai simplă a unui produs, având focusul pe acesta, poate creea o imagine mai versatilă care poate fi folosită pentru mai multe lucruri, dar te poate ajuta, de asemenea, să crești valoarea pe care potențialul client o poate percepe față de produse, cât și a mărcii tale, în ansamblu.

2. Nu uita de contextul imaginii cât și de background. Acest sfat este important atât pentru fotografia de produs unde, un fundal consecvent ajută ca focusul consumatorului să rămână pe produs, cât și pentru fotografia de tip lifestyle, unde consumatorul caută empatie și să se regăsească prin produsul pe care-l prezinți. Într-un cuvânt consecvența reprezintă o cheie a succesului.


3. Ia în considerare designul site-ului tău web atunci când pregătești o sedință foto. Design-ul va arăta mai bine cu imagini de tip peisaj, portret sau imagini pătrate ? Este destul spațiu sau contrast pentru a permite textului să fie folosit lângă imagini sau deasupra acestora? Într-un scenariu ideal, designer-ul primește pozele la calitate înaltă, la începutul proiectului, pentru a putea creea site-ul în jurul acestora, rezultând un design mult mai curat, îmbunătățit.

Concluzia ?


Acordă atenție fotografilor de înaltă calitate la fel cum ai acorda atenție unei componente cheie a magazinului tău online. Caută și investeste într-un fotograf de încredere care va putea înțelege pe deplin nevoia, viziunea ta și a magazinului tău online. Aceste sfaturi te vor ajuta să maximizezi potențialul magazinului tău pentru o perioadă lungă de timp.

Catalin Cuibari

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!

ro_RORomanian
en_USEnglish ro_RORomanian

UN ULTIM PAS

Introdu email-ul pentru a putea descărca ghidul care te va ajuta să realizezi fotografii de produs de calitate!

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.

small_c_popup.png

Vino la o cafea

Stabilește o întâlnire

*Prin completarea formularului de mai sus sunteți de acord cu termenii si conditiile site-ului.