De la umor la experiență

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

     Umorul în publicitate este foarte des întâlnit și se spune că râsul crește cu 80% șansele de memorare a unui brand. Cu siguranță umorul reclamelor de la IKEA, fie el fin sau negru,  le face greu de uitat.
    După o serie de spoturi publicitare în care umorul este baza pentru organizarea spațiilor mici, reclamele se schimbă, trecând de la beneficiul funcțional la cel emoțional al produselor, iar apoi la ideea de experiență.Deși au fost interzise, reclamele poziționează foarte bine brandul ca unul potrivit pentru organizarea spațiului, mai ales pentru organizarea spațiilor mici.

    Conceptul creativ din spatele acestui şir de spoturi publicitare este reprezentat de micile accidente ce au loc în casă, îmbrăcate într-o hiperbolă comică:

În continuare, pe aceeași idee de surpriză, pentru că nu te așteptai cu siguranță la așa ceva, se păstrează până la un punct ideea de accident, însă acum accidentul se întâmplă cu produsul. Umorul nu lipsește nici el, ba chiar devine negru într-un punct. Execuții:

Ușor, ușor, reclamele abandonează beneficiile funcționale ale produselor și încep să se îndrepte mai mult către beneficiile emoționale ale acestora. Astfel, comunicarea devine asemena unui lovemark.

Ikea nu mai înseamnă doar produs, design și amenajarea spațiului, ci înseamnă și experiență. O experiență pe care vrei să o iei cu tine și acasă. Poziționarea se schimbă, se face trecerea de la „casă” la  „acasă”, pentru că „acasă este locul unde te simți fericit”.

Tudor Maria

Tudor Maria

Despre noi

Suntem agenția care va ridica nivelul de awareness al afacerii tale la standarde mult mai înalte. Cum? Cu viteză, pasiune și inovație.

Recent Posts

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!