Copywritingul – Tips and tricks

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Copywriting

Copywritingul, la fel ca majoritatea lucurilor la care reușim să devenim buni, nu este talent înnăscut. Scrisul stă în tehnică și experiență. De aceea, înainte să ne apucăm să scriem pentru blogul personal, pentru firma la care lucrăm, pentru site-ul pe care vrem să îl creștem, trebuie să ne documentăm și să ne facem o idee foarte clară DE CE? vrem să scriem, CINE? va dori să citească și CE? obținem cu informațiile pe care le oferim. Iată aici câteva ponturi înainte să te apuci de scris:

  • Stabilește un număr de cuvinte adecvat

Deși unele lucruri par evidente când vine vorba de copywriting, este foarte important să știi de la început ce urmărești. Imediat ce subiectul este stabilit, fă-ți un plan, urmărind niște idei principale. Oamenii au tendința să se plictisească repede, de aceea trebuie să ai grijă să nu exagerezi cu numărul de cuvinte, dacă vrei ca cititorii tăi să continue să te urmărească.

  • Scrie paragrafe scurte

Pentru a fi ușor de citit, de înțeles și de “digerat” un text, trebuie să ai paragrafe scurte în textul tău. Dacă vei face acest lucru, automat, textul tău va fi mai ușor de citit, mai rapid.

  • Propoziții scurte și concinse

Încearcă să fii clar în exprimare și să îți compui textul din propoziții scurte. Este greu de urmărit un subiect atunci când frazele textului sunt de 3-4 rânduri. Există riscul ca cititorii tăi să se piardă în detalii și să uite de la ce ai plecat de fapt. Dacă obișnuiești să scrii faze lungi, citește fiecare paragraf după ce îl termini de scris pentru a te asigura că există o claritate în exprimarea ta.

  • Divide textul

Dacă subiectul pe care dorești să îl abordezi urmează să ocupe mai mult de 200 de cuvinte, împarte-l în secțiuni. Poți pune la fiecare paragraf câte un titlu sau pur și simplu poți lăsa un spațiu de 1-2 rânduri. De ce? Pentru că cititorii au tendința să treacă mai departe dacă văd prea mult text la un loc, deoarece nu au răbdare să citească. Dacă vorbești despre mai multe lucruri în același text, este neapărat necesar să ții cont de acest pont.

  • Folosește fapte reale

Indiferent care este subiectul pe care îl abordezi, nu scrie lucruri generale, deoarece poate plictisi cititorii. Momentul în care devii interesant este când implici fapte reale, palpabile, când dai exemple și când textul tău surprinde acel eu liric din spatele cuvintelor. Umanizează-ți cuvintele și nu scrie mecanic și general.

  • Pune-ți clienții pe primul loc

Atunci când vorbim de conținutul folosit cu scopul de a vinde, este vital să îți pui clienții pe primul loc. Vorbește despre ei, nu despre brandul tău. Ce le poți oferi tu? Ce ai în plus față de concurență? De ce au ei nevoie de produsul/serviciul tău? Poți ascunde subtil valorile brandului tău, făcând produsul/serviciul tău să pară cea mai bună alegere și o nevoie “vitală” pentru ei.

  • Spune o poveste

În spatele fiecărui text pe care îl scrii, indiferent de scopul acestuia, trebuie să existe o poveste. Poveștile sunt cele care vând, deoarece ele reușesc să creeze în mintea cititorului/clientului/cumpărătorului o imagine de ansamblu, iar acel lucru devine automat mai bun/folositor pentru ei. De asemenea, ca în orice poveste, trebuie să existe un personaj pozitiv și unul negativ. Nu ne gândim la basme, doar la lucruri simple de care ne lovim în fiecare zi, cum ar fi: dacă ai avea un site pe care se vând produse de curățat, ele ar fi reprezentate de eroi, iar murdăria ar fi automat personajul negativ.

  • Alege fontul potrivit

Exact ca atunci când ne alegem o ținută în funcție de evenimentul la care urmează să mergem, așa trebuie să alegi și fontul în funcție de conținutul textului tău. Ține cont că fontul este primul lucru pe care cititorul îl vede, până în momentul în care citește propriu zis ce scrie. Un font nepotrivit te poate face să pierzi interesul cititorilor.

  • Folosește limbajul de zi cu zi

Scopul tău este să te adresezi unei mase cât mai mare de oameni. Ocolește exprimarea metaforică, cuvintele complicate, care nu sunt auzite în viața de zi cu zi. Poți să fii captivant și cu o exprimare uzuală dacă legi cuvintele cum trebuie.

  • Atenție la greșelile gramaticale și cele de redactare

Recitește tot conținutul de 2 ori sau chiar 3 dacă ai textul foarte lung, pentru a putea corecta eventualele greșeli gramaticale sau de redactare, care este posibil să îți fi scăpat. Un cititor poate fi foarte superficial atunci când citește ceva dacă nu îi acordă atenție, dar poți fii sigur că atunci când îți va scăpa o greșeală, el o va vedea. Greșelile gramaticale te fac să pierzi credibilitate și îți strică imaginea.

  • Conținut original

Fii original atunci când scrii. Adaugă „acel ceva” care te va diferenția de restul. Încearcă să te faci remarcat atunci când scrii și să tinzi să îți creezi imaginea ta, ca să nu riști să te pierzi în masă.

Ține cont de aceste ponturi atunci când te apuci de scris și dacă ți s-a părut util acest articol, te invit să ne urmărești pentru și mai multe ponturi.

Tudor Maria

Tudor Maria

Despre noi

Suntem agenția care va ridica nivelul de awareness al afacerii tale la standarde mult mai înalte. Cum? Cu viteză, pasiune și inovație.

Recent Posts

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!