9 Sfaturi pentru fotografia de produs

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Fotografie produs

Iubim scurtăturile și fotografia de produs. Dacă exită un mod mai ușor de a realiza un lucru, poți paria că mereu vom alege acea cale. Imaginile reprezintă un mod mult mai ușor de a furniza informații decât tradiționala descriere de 100 caractere. De aceea fotografia de produs este foarte importantă și în același timp motivul pentru care magazinele optează pentru fotografii în locul descriei tip eseu despre noul său produs cool.

Când ne referim la ecommerce, nu există o modalitate mai bună de a descrie un produs decât o fotografie. Conform “Just Uno”, 93% dintre consumatorii de ecommerce au precizat că în decizia de a cumpăra un produs, lucrul care cântărește cel mai multe este prezentarea vizuală. Mai mult de jumătate dintre cumpărători vor părăsi website-ul dacă nu le place cum arată.

Înțelegând cât de importante sunt fotografiile de produs “high quality” pentru magazinul tău online, am adunat 9 sfaturi pentru o mai bună expunere și pentru a te ajuta să-ți crești vânzările.

  1. Nu uita că fotografia de produs este o investiție, nu o cheltuială

Este recomandat să ții minte în momentul în care pleci în această călătorie, că fotografiile de produs de calitate vor avea un impact asupra creșterii conversiilor. Fotografiile de produs sunt o investiție. Chiar dacă te decizi să urmezi ruta “do it yourself” sau că apelezi la o agenție sau la un fotograf profesionist, vei investi timp și bani. Nu uita că este o mișcare inteligentă, o investiție de care ai nevoie.

          2. Planifică!
 

Să pui la punct un brief grafic înainte să spui „Shoot!” poate fi mai important decât fotografiile în sine. Pune pe hârtie de ce fotografii ai nevoie, cum ar trebui să arate astfel încât să fie în aceeași direcție cu brandul tău.

Dacă te-ai decis să-ți faci singur fotografiile, ai să constați că planul te va ajuta să știi ce vrei să faci și ce rezultat vrei să obții. În schimb dacă te-ai decis să angajezi pe cineva să te ajute, tot acest brief te va ajuta să comunici fotografului ce ai vrea să transmită fotografiile produselor tale.

Sigur nu o să vrei să investești o sumă importantă, iar apoi să constați ca nu e chiar ce ai vrut și nu se portivește cu imaginea magazinului tău online. 

          3. Stabilește ce fel de fotografii vrei. Clean, lifestyle sau amândouă?
 

Fotografiile clean (fundal alb – de obicei) sunt folosite în platformele mari de marketplace și informează cumpărătorii direct, cu privire la culoare, forme, dimensiuni, detalii, etc. Cele de lifestyle sau contextuale sunt mult mai creative și ajută ajută potențialii cumpărători să se imagineze folosind produsele respective. Acest tip de fotografii sunt folosite în special în social media, bloguri sau newsletter.

Desigur, poți să le combini și să publici ambele tipuri de fotografii, dar nu uita să păstrezi o temă în concordanță cu brand-ul tău. Fii original!

       
 
  
          4. Lumina bună!
 

 În lumea fotografilor, lumina joacă rol principal, motiv pentru care vei auzi acest cuvânt foarte des. În multe cazuri, lumina este mai importantă decât restul elementelor din poveste. Fie că vorbim de produs, cameră, locație, etc.,  lumina tot timpul va avea un rol extrem de important. O lumină setată corect va scoate în evideță caracteristicile pe care vrei să le transimiți: culoare, detalii, textură, formă sau orice alt punct forte al produsului tău.

           5. Nu ai nevoie de o cameră ultra-profesională.
 

Dacă te decizi să-ți realizezi singur fotografiile de produs, uite câteva sfaturi:

  • Nu cheltui o avere pe camera profesională, orienteză-te spre ceva ușor de utilizat, sunt o mulțime de camere ce-ți pot oferi calitatea de care ai nevoie la un preț rezonabil;
  • Dacă nu-ți permiți să achiziționezi o cameră high-end, închiriază una pentru o zi-două;
  • Ai nevoie de o cameră care realizează fotografii la rezoluție mare, astfel încât produsele tale să nu fie blurate sau cu “zgomot” pe un ecran mai mare;
  • Asigură-te că aparatul foto pe care-l folosești are un mod manual în care poți controla expunerea, ISO și diafragma astfel încât să poți manipula lumina.
            6. Utilizează un trepied.

 

Chiar dacă folosesti o cameră profesională sau una de buget, un trepied te va ajuta mereu. Îți va fi de folos nu doar în stablizarea camerei ci și în modul în care vei realiza fotografiile, aceeași lumină, același unghi, aceleași umbre. Site-urile de specialitate sunt pline de astfel de trepiede, sigur vei găsi unul la un preț decent.

             7. Fotografiază de la distanță și lasă-ți produsele să respire

 

Dacă vei realiza fotografiile foarte de aproape îți va fi greu să le redimensionezi ulterior în funcție de locul unde vrei să le postezi (social media, marketplace, blog).

Ca o regulă, ține minte că produsul tău ar trebui să reprezinte aproximativ 65-70% din fotografie.

 
Editare foto
             8. Editează și aranjează acolo unde crezi ca e nevoie

 

E foarte important ca produsul fotografiat să arate așa cum iți dorești tu, dar în același timp să păstrezi proporțiile egale realitate vs. fotografie. Poți ajuta micile detalii cu ajutorul programelor de editat. Poți să adaugi o umbră, să elimi alta sau să mai lucrezi puțin la contrasul culorilor. E important să-ți placă ție în primul rând. Sfat, păstrează și fotografiile originale când te apuci de editat.

              9. Fii perseverent

Indiferent ce faci pentru business-ul tău, fie că este  vorba de investiții, planuri, brief graphic, fotografii sau orice altceva nu uita că o faci pentru a-ți întări brandul și pentru a fi apreciat de către oamenii care îți vizitează pagina.

La fiecare pas pe care-l faci, gândește-te cum fiecare fotografie va funcționa cu celelalte și cum într-un final vor cântări mult în vibe-ul pe care-l dă site-ul tău.

Fotografiile de produs sunt poate cel mai important element al magazinului tău online. Ele atrag clienții și în final duc spre conversii. Realizând și distribuind fotografii de calitate este o modalitate sigură de a-ți menține businessul într-o pantă ascendentă.


Dacă crezi că ai nevoie de ajutor în realizarea unor fotografii de produs pentru magazinul tău online, știi unde ne găsești.

Ovidiu Vorniceanu

Ovidiu Vorniceanu

Despre noi

Suntem agenția care va ridica nivelul de awareness al afacerii tale la standarde mult mai înalte. Cum? Cu viteză, pasiune și inovație.

Recent Posts

Inregistrează-te pentru a fi la curent cu ultimele noutăți!